אז מהי בכלל הפקה מוזיקלית?

קורס אבלטון|קורס אבלטון אונליין

כשאתם מאזינים לשיר אהוב עליכם, אתם יודעים עליו כמה דברים בסיסיים: מי מבצע אותו, מי כתב את המילים ומי חיבר את המנגינה. ומה אתם לא בהכרח יודעים? ש”חומרי הגלם” של השיר – המילים והמנגינה, נארזו והופקו מוסיקלית על ידי מפיק מוסיקלי מקצועי. אז מה דעתכם לצאת איתנו למסע קצר לאורכו נשיב על השאלה מהי הפקה מוזיקלית? בואו, יהיה מלודי!

אז מהי בעצם הפקה מוזיקלית?

אנו מזמינים אתכם לעשות בדיקה קטנה לפני שאנו משיבים על השאלה: חפשו ב-youtube שיר שאתם נהנים להאזין לו (לא משנה אם הוא בעברית או בלועזית). בחלק בו ישנו תיאור טקסטואלי של הוידאו, תוכלו להתרשם מרשימת הקרדיטים של השיר. בין הקרדיטים הראשונים שיופיעו? המפיק מוסיקלי, או באנגלית producer. אז מהי אחריותו של המפיק המוסיקלי ומה הוא עושה בפועל?

נתחיל בעובדה בסיסית, אם כי חשובה: כל שיר שאתם שומעים הופק על ידי מפיק מוסיקלי. כלומר, אין יצירה מוסיקלית שלא עוברת תחת ידיו ואוזניו של המפיק. ההפקה המוזיקלית מתחילה בחיפוש אחר הקו המוסיקלי הנכון לשיר. לאחר שהסגנון מגובש, על המפיק לבנות צוות – מנגנים ועד זמרי ליווי, שבאמצעותם ימומש החזון המוסיקלי. על מנת להמחיש לכם את הרעיון, נציג את הדוגמא הבאה:

  • השיר “בית משוגעים” של רן דנקר, הופק עם אלמנטים מובהקים של מוסיקת דאנס, פופ ואלקטרו
  • באותה הנשימה, השיר יכול היה להיות מופק כבלדה בליווי פסנתר וכינורות
  • המפיק המוסיקלי (במקרה זה – ג’ורדי) שהיה אחראי על הפקה מוזיקלית של השיר, מצא כי כיוון הפופ הוא המחמיא והנכון לו ביותר
  • כלומר, המפיק הוא זה שמשדך לסקיצה הראשונית זהות מוסיקלית מובהקת. ברוב המקרים, המפיק אחראי גם על הפן היצירתי (כלומר, בחירת הסוגה המוסיקלית), וגם על הפן הטכני.
מהי הפקה מוסיקלית?

ואיך מפיקים פרויקטים מוסיקליים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר? יש כמה תוכנות מובילות בתחום כיום, שתי התכונות האלה הן הנפוצות ביותר לכל אחת ייתרונות משלה:

  • קיובייס
  • אבלטון 

“כזמר יוצר, כדאי לי ללמוד את תוכנות הקיובייס והאבלטון?”

זו שאלה מצוינת והתשובה היא כמובן שכן! העובדה כי אתם היוצרים והמבצעים של החומרים שלכם, לא אומרת כי לא תוכלו לקחת על עצמכם גם את הפקתם. היכרות מעמיקה עם תוכנות להפקה מוסיקלית, תאפשר לכם להתחיל הפיק את המוזיקה שלכם בצורה עצמאית, לשפר את יכולות ההפקה לאט לאט וכך לקלוע לטעם המוזיקלי המדוייק שלכם, ובהמשך להפיק אפילו סינגל מקצועי. (כמובן שדורש השקעה והתנסות לאורך זמן).
מפיק מנוסה, עבר שעות רבות של עבודה עם תוכנות אלה ומכיר את הפיצ’רים הדרושים בכדי להביא את המוזיקה לידי מוצר מוגמר.

כמה יעלה לכם קורס הפקה מוסיקלית אונליין?

אנחנו ב-MUSIC ARENA שמחים להציע לכם קורס קיובייס ואבלטון אונליין! תוכלו לעשות את תחילת דרככם בצורה מקצועית עם תוכנות אלה. לתפישתנו, למידת התוכנות באופן אישי ולא במסגרת קבוצתית, בהכרח יעילה יותר.
בנינו עבורכם קורסים לכל אחת מהתוכנות – קיובייס ואבלטון, לאורכם תלמדו איך להפיק מוזיקה ולעבוד בצורה נכונה עם התוכנות! אם יצא לכם כבר להתעניין בקורסים דומים, אתם לבטח יודעים כי הצטרפות אליהם מותנית בהשקעה של אלפי שקלים. ואנחנו? שמחים לחלוק את הידע שלנו אתכם החל מ-147 שקלים בלבד (קורס יצירת היפ הופ באבלטון לייב)
ובקורס קיובייס של כמה מאות שקלים בודדים.
הקורסים מועברים על ידי מוזיקאים ומפיקים מנוסים.

קורסים חדשים

כתבות נוספות

חולם להיות DJ? הדרך שלך מתחילה עם קורס מקצועי!

איך לבחור קורס DJ למתחילים

המסע שלך כתקליטן הוא תהליך למידה מתמשך מלא באתגרים מרגשים וחוויות מתגמלות. עם מסירות, תרגול והדרכה נכונה, אתה יכול להפוך את התשוקה שלך למוזיקה לקריירת DJ מצליחה. המשיכו בקצב, וזכרו – העולם הוא רחבת הריקודים שלכם.

קרא עוד »